چکیده :

این تحقیق با هدف توسعه الگوی استراتژی اقیانوس آبی در صنعت بانکداری به شیوه کمی با جهت¬گیری کاربردی و رویکردی قیاسی، بصورت پیمایش تک مقطعی انجام شده است. جامعه آماری تحقیق کلیه مدیران و کارکنان بانک¬های خصوصی ایلام به تعداد 837 نفر و حجم نمونه از فرمول جامعه محدود و از روش نمونه¬گیری تصادفی ساده برابر با 159نفر تعیین گردید. ابزار جمع‌آوری دادهها پرسش‌نامه محقق ساخته است که روایی آن توسط صاحب نظران مدیریتی و متخصصین بازاریابی بانکی تایید و پایایی آن به شیوه‌ی آلفای کرونباخ بدست آمده است. تجزیه و تحلیل داده¬ها به روش تحلیل عاملی تاییدی و معادلات ساختاری انجام شده است. یافته¬ها نشان می¬دهد که یک بانک باید استراتژی اقیانوس آبی را در چهار اقدام اجرا نماید: 1- حذف (بازاریابی پردامنه با رسانه¬های فراگیر، تاخیر در ارائه خدمات و بکارگیری واژگان تخصصی در تبلیغ) 2- کاهش (هزینه¬های پرسنلی، فعالیت¬های ناکارآمد و هزینه¬های نظارت) 3- افزایش (سهولت در کار، امنیت در رویه¬ها، وجهه و اعتبار) و 4- خلق(خدمات نوین بانکی، طبقه¬بندی مشتریان و تنوع در خدمات). لازم به ذکر است که نتایج این تحقیق قابلیت تعمیم به بانک‌های دولتی را ندارد.

کلید واژگان :

استراتژی اقیانوس آبی، نوآوری ارزش، استراتژی¬های اقیانوس قرمز، خدمات بانکی، بازاریابی خدمات



ارزش ریالی : 600000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک
لیست پیام های کاربران
ناهید علی زاده
ناهید علی زاده ارسال شده در 1394/01/15 16:50:57
دانشجوی دانشگاه آزادی؟؟؟؟ نظرتو نگه دار برا خودت