چکیده :

پژوهش حاضر با هدف بررسي ميزان جذب دانشجويان مديريت فرهنگي در مشاغل مديريت فرهنگي کشور و سياست گذاري مناسب در اين زمينه به تفحص پرداخته و راهبردهاي اساسي را براي سياست گذاري موثر مديريتي از الزامات و هدف اين تحقيق ذکر مي کند. بررسي وضعيت به کارگيري و جذب دانشجويان مديريت فرهنگي در مشاغل مديريتي و فرهنگي کشور و ارائه راهبردهايي براي ارتقاي آن از اهداف کاربردي پژوهش حاضر خواهد بود. اين مطالعه از نظر هدف کاربردي و از نظر ماهيت مطالعه اي توصيفي- پيمايشي است. جامعه آماري دانشجويان و فارغ التحصيلان مقطع کارشناسي ارشد و دکتري دانشگاه آزاد اسلامي واحد علوم و تحقيقات تهران در رشته مديريت و برنامه ريزي فرهنگي سال درسال 1390-91 است. متغیرهای پژوهش شامل میزان جذب افراد درمشاغل و برآورد سطح دانشی، نوع تخصص و مهارت، شيوه هاي آموزشي، نياز و تقاضاي سازمان ها و نهادهاي فرهنگي می باشد. 48/4 درصد از شاغلين اعلام کرده اند که در سازمان محل اشتغال آن هارشته مدیریت فرهنگی در رديف مشاغل شغلي و استخدامي قرار دارد و در مقابل 51/6 درصد پاسخ منفی داده اند. سطح دانشي با72/4 دارای بالاترین میانگین در بین دانشجویان وشیوه های اموزشی با 51/3 درصد دارای پایین ترین میانگین در بین دانشجویان در سال 1391 است. راهبردها و اقدامات اساسي سياست گذاري موثر در خصوص ميزان جذب دانشجويان و دانش آموختگان رشته مديريت و برنامه ريزي فرهنگي در سازمان ها و نهادهاي فرهنگي کشور در چند سطح ساختاري، سياسي، برنامه اي و... لازم الاجراست.

کلید واژگان :

سياست گذاري فرهنگي، مديريت فرهنگي، سطوح دانشی و شیوه های اموزشی، تخصص ومهارت، سازمانها ونهادهای فرهنگی.



ارزش ریالی : 350000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک