چکیده :
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک
جهانی شدن، یکی از مهم ترین مباحث حوزه علوم انسانی خصوصاً علوم سیاسی و جامعه شناسی به شمار می رود. همچنین جهانی شدن به درهم فشرده شدن جهان و تبدیل آن به مکان واحد و تراکم آگاهی نسبت به آن دلالت دارد. هدف جهانی شدن،رفع موانع تجارت آزاد و ادغام هرچه بيشتر اقتصادهاي ملي است، و موجب نوعی رابطه متعامل بین مرجعهای فردی و ملی با مرجعهای فراملّی و جهانی گردیده است. این فرآیند، پدیده عامی است که ابعاد مختلف حیات انسانی را دربر میگیرد و با نمودهای سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی همراه است.در این مقاله سعی برآن است که ابعاد جهانی شدن، اهداف، کنترل و ارزیابی پیدایش نظام تجارت بین الملل مورد بررسی قرار گیرد. امید است که مورد استفاده مدیران نیز قرار گیرد.
کلید واژگان :خصوصی سازی، کارتل، تعرفه، گات،استراتژی جهانی.
ارزش ریالی : 300000 ریال
با پرداخت الکترونیک