هدف این پژوهش بررسی رابطه میان مدیریت کیفیت جامع و رضایت مشتری است. در این پژوهش میدانی، به منظور جمع آوری داده ها از پرسشنامه ی استاندارد مطالعه ی (فوئنتس و همکاران، 2004) استفاده شده است. جامعه ی آماری این پژوهش شرکت های تولیدی شهرستان سنندج می باشد و از این جامعه ی آماری، 135 نفر از مدیران و کارکنان آن مراکز به طور تصادفی ساده مورد بررسی قرار گرفتند. به منظور بررسی روابط بین متغیرهای تحقیق از تکنیک مدل یابی معادلات ساختاری و نرمافزار LISREL استفاده گردیده است. نتایج شاخص های خوبی برازش مانندRMSEA ، GFI و AGFI نشان دهنده ی برازش خوب مدل و قابل استفاده بودن نتایج میباشد. بر این اساس نتایج بدست آمده حاکی از آن است که میان تمرکز بر مشتری و رضایت مشتری رابطه ی معنی دار و مثبتی وجود دارد، میان بهبود مستمر و رضایت مشتری رابطه ی معنی دار و مثبتی وجود دارد، میان کار تیمی و رضایت مشتری رابطه ی معنی دار و مثبتی وجود دارد. در نهایت نتیجه گیری و پیشنهاداتی جهت تقویت روابط میان متغیرهای مدل ارائه گردیده است.
کلید واژگان :مدیریت کیفیت جامع، تمرکز بر مشتری، بهبود مستمر، کار تیمی، رضایت مشتری.
ارزش ریالی : 600000 ریال
با پرداخت الکترونیک