چکیده :

در عصر حاضر، کارآفرینی و گرایش کارآفرینانه به‌منزلۀ مزیتی رقابتی در سازمان‏ها تلقی می‏شود. فرایند هوش هیجانی، نقش محوری در تدوین و فعال‌شدن گرایش کارآفرینانه در شرکت‏ها و سازمان‏ها ایفا می‏کند. بنابراین، هدف اصلی این تحقیق بررسی تأثیر هوش هیجانی بر گرایش کارآفرینانه دانشجویان دختر و آزمون اثر میانجی متغیر سبک‏شناختی است. این پژوهش با روش پیمایشی انجام‏شده و جامعۀ آماری تحقیق شامل همۀ دانشجویان دختر پردیس فارابی دانشگاه تهران بودند که تعداد 290 نفر از آنان به‏عنوان نمونۀ تحقیق انتخاب شدند. یافته‏های تحقیق نشان داد هوش هیجانی بر گرایش کارآفرینانه تأثیر مثبت و معنا‏داری دارد. همچنین متغیر سبک‏شناختی در رابطه بین تأثیر هوش هیجانی و گرایش کارآفرینانۀ دانشجویان دختر نقش میانجی دارد.

کلید واژگان :

دانشجویان، سبک‏شناختی، گرایش کارآفرینانه، هوش هیجانی.



ارزش ریالی : 600000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک