چکیده :

ظرفیت جذب دانش به مجموعهای از فرایندها و روندهای سازمانی اشاره دارد که طی آن سازمان به کسب، ساز شبیه ردازد، تا قابلیتپ ی، انتقال و استخراج دانش می های پویایی در خود ایجاد کند. این قابلیتها، توانایی سازمان را برای دستیابی و حفظ مزیت رقابتی افزایش دهند. می هدف از پژوهش حاضر بررسی نقش ظرفیت جذب دانش )فردی و سازمانی( بر عملکرد نوآورانه سازمان ها است. بدینمنظور و برای بررسی فرضیههای پژوهش، دو صنعت مهم حاضر در بورس تهران یعنی ش رکتهای داروسازی و بیمه، عنوان به جامعه آماری پژوهش انتخاب شدند و تعداد پرسش 151 ها جمع نامه از این شرکت آوری و تحلیل شده است. نتایج تحلیل همبستگی و رگرسیون، از رابطه بین ظرفیت جذب فردی و سازمانی، همچنین از رابطه این دو با عملکرد نوآورانه حمایت میکند. همچنین با توجه به نتایج حاصل از تحلیل رگرسیون سلسله مراتبی، نقش میانجی ظرفیت جذب سازمانی در رابطه بین متغیرهای ظرفیت جذب فردی و عملکرد نوآورانه مورد ت یید قرار گرفت.

کلید واژگان :

یادگیری خطاهای سازمانی، ظرفیت جذب دانش، نوآوری سازمانی، دانش سازمانی



ارزش ریالی : 600000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک