چکیده :

این پژوهش با منظور مطالعه رابطه هوش ساززمانی و نوآوری سازمانی کارکنان دانشگاه سمنان انجام گرفت.روش تحقیق توصیفی-همبستگی بوده و در یک نمونه 213 نفری از کارکنان دانشگاه از بین جامعه آماری 473 نفری با اجرای پرسشنامه هوش سازمانی کارال آلبرخت و پرسشنامه نوآوری سازمانی انجام گرفته است. برای تعیین مولفه برتر و موثر تر از بین مولفه های هوش سازمانی، تحلیل رگرسیون گام به گام صورت گرفت. نتایج: نتایج بهدست آمده حاکی از ان بود که در این پزوهش، ضریب همبستگی بین هوش سازمانی و نوآوری سازمانی 659/0 که در سطح 100/0 معنادار می باشد.همچنین همه مولفه های هوش سازمانی (تصور استراتژیک، سرنوشت مشترک، میل به تغییر، تعهد و خوش بینی، توسعه دانش، فشار عملکرد) به غیر از اتحاد و توافق با نوآوری سازمانی رابطه مثبت و معناداری داشته اند. نتیجه گیری: نتیجه گیری حاصل از تحلیل رگرسیون نشان داد که از بین مولفه های هوش سازمانی متغیرهای میل به تغییر، سرنوشت مشترک، توسعه دانش و فشار عملکرد به عنوان متغیرهای پیش بین، معیار ورود به معادله نهایی رگرسیون برای توضیح تغییرات نوآوری سزمانی (متغیر ملاک )، را به دست آورده اند.

کلید واژگان :

هوش سازمانی، توسعه دانشف میل به تغییر، فشار عملکرد، نوآوری سازمانی



ارزش ریالی : 350000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک