چکیده :

امروزه پایگاه های میراث جهانی در دنیا اهمیت خاصی پیدا کرده اند و هر روز بیشتر از جانب دیدار کنندگان داخلی و خارجی مورد توجه و دیدار قرار می گیرند. تحقیق حاضر سعی در اولویت بندی برخی از عواملی دارد که ممکن است گردشگران اروپائی در دیدار خود از این یادمان های تاریخی جهاني، مورد توجه قرار دهند. با بررسی ها و مطالعات انجام شده 4 عامل "تجربه خدمات"،" کیفیت خدمات"، "هزینه مالی ديدار از پايگاه" و "هزینه های غیر مالی ديدار از پايگاه"، عواملی تشخیص داده شدند که می توانستند بر روی شاخص کلی ارزشیابی گردشگر از دیدار خود تاثیر داشته باشند. به منظور تصدیق تأثیرات این عوامل، تعداد 207 پرسشنامه بر مبنای نمونه گیری در دسترس، در فاصله زمانی فروردین و اردیبهشت سال 1391 در میان گردشگران اروپایی دیدار کننده از پایگاه میراث جهانی نقش جهان اصفهان توزیع شد. نتایج تحقیق که از روش مدل سازی معادلات ساختاری تجزیه و تحلیل و نتیجه شد، حاکی از این بود که هر 4 عامل تاثیر مستقیم و معناداری بر ارزشیابی گردشگران از دیدارشان داشته است. همچنین عامل "تجربه خدمات"، مولفه ای بود که بالاترین اولویت را از جانب اروپائیان دیدار کننده از این پایگاه میراث جهانی به دست آورده است.

کلید واژگان :

پایگاه میراث، پایگاه میراث جهانی، تجربه خدمات، کیفیت خدمات، هزینه مالی، هزینه های غیر مالی



ارزش ریالی : 600000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک