چکیده :

هدف: اين پژوهش با هدف بررسی تأثیر مديريت دانش بر نوآوری سازمانی با توجه به نقش واسطهای يادگیری سازمانی با استفاده از مدلسازی معادلات ساختاری و نرمافزار SmartPLS2.0 انجام شد. روش: جامعه آماری اين تحقیق، مديران، معاونین و رؤسای بانک اقتصاد نوين، ملی، ملت و صادرات و مهر اقتصاد در استان هرمزگان در سال 4949 میباشند.حجم نمونه با استفاده از فرمول کوکران و نمونهگیری به روش تصادفی ساده انجام شده است. بهمنظور تجزيهوتحلیل دادهها از روش آمار توصیفی و استنباطی استفاده شده است و ابزار گردآوری دادهها پرسشنامه استاندارد است که روايی آن با نظر اساتید تأيید شد و پس از تکمیل نمونه اولیه، پايايی پرسشنامه با محاسبه آلفای کرونباخ پايايی مناسب ابزار را نشان داد. يافتهها: تمامی شاخصها از بار عاملی قابل قبولی برخوردارند. یافتهها: مديريت دانش بر يادگیری 2( تأثیر مثبت و معناداری داشت؛ يادگیری سازمانی اثر مثبت و / 2( و بر نوآوری سازمانی ) 94 / سازمانی ) 14 معناداری بر نوآوری سازمانی داشت و تأثیر مديريت دانش بر نوآوری سازمانی از طريق يادگیری سازمانی بیشتری بیشتر میشود. نتیجهگیری: نتايج تحقیق نشان میدهد که يادگیری سازمانی میتواند بهعنوان يک متغیر واسطهای بین مديريت دانش و نوآوری سازمانی نقشآفرينی کند. مديريت دانش، درست همانند يک سیستم، بهعنوان يک ورودی مهم، يادگیری سازمانی بهعنوان فرايندی کلیدی، درنتیجه نوآوری سازمانی بهعنوان يک خروجی حیاتی برای سازمانهای امروزی محسوب میشود. بانکها میتوانند با استفاده از سیستم مديريت دانش و يادگیری سازمانی باعث بهبود در نوآوریهای سازمانشان شوند.

کلید واژگان :

مدیریت دانش، یادگیری سازمانی، نوآوری سازمانی، کسب دانش، تبدیل دانش



ارزش ریالی : 600000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک