چکیده :

هدف از پژوهش حاضر به بررسی میزان آگاهی معلمان ، مدیران و معاونین دوره ابتدایی از ویژگی های ابعاد رشد دانش آموزان شهرستان دلفان در سال تحصیلی 95-94 می باشد .از آنجایی که در این مطالعه با هیچ گونه دخل و تصرفی در متغیرهای مورد بررسی صورت نگرفت و صرفاً آنچه که بود مورد مطالعه قرار گرفت لذا روش پژوهشهای توصیفی از نوع پس رویداد است. جامعه آماری شامل کلیه مدیران ، معاونان و معلمان آموزگار(179 نفر ) مقطع ابتدایی شهرستان نورآباد در سال تحصیلی 95- 94 می باشند . نمونه آماری با توجه به جدول مورگان به صورت تصادفی 100 نفر انتخاب شدند .یافته های پژوهش نشان می دهد که مقدار تی به دست آمده: 06/17 با درجه آزادی 99 در یک آزمون دو دامنه از مقدار بحرانی تی جدول (99/1) در سطح 05/0 بزرگ تر است. بنابراین با توجه به نتایج حاصل شده می توان گفت که به احتمال خیلی زیاد مدیران ، معاونان و معلمان مورد بررسی از آگاهی بالای ویژگی های رشد در کودکان برخوردار بوده اند. به عبارت دیگر آنان نسبت به انجام این وظیفه از انگیزش کافی برخوردار هستند.

کلید واژگان :

معلمان ، مدیران و معاونین ، ابعاد رشد ، دانش آموزان



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک