چکیده :

يادگيري خدماتمحور، فن تعليم و فلسفه آموزشي خدمات جامعه را با يادگيري ارادي ارتباط ميبخشد. اين شيوه آموزشي بهعنوان يک نوآوري آموزشي در دامنه وسيعي از فعاليتهاي آموزشي فراگيران از کودکستان تا مقاطع دانشگاهي مطرح است. در اين راهبرد فراگيران با مشارکت فعال در تجربيات خدماتي سازمانيافته پيشرفت ميکنند و مهارتهاي فردي و اجتماعي، مسئوليتپذيري اجتماعي و مهارتهاي حل مساله در آنان پرورش مييابد. اين راهبرد موجب پيشرفت تحصيلي دانشجو، دوري از آموزش سنتي و افزايش تعامل بين دانشکدههاي پرستاري و جامعه ميشود. اين موضوع ضرورت تغيير فرهنگي را در دانشکدههاي پرستاري مطرح مينمايد. مقاله مروري حاضر با هدف بررسي اثرات و جنبههاي مختلف يادگيري خدماتمحور نگارش شد و ضمن مروري بر منابع راهبرد يادگيري خدماتمحور، مفهوم، گامهاي اجرا، سودمندي و زواياي متعدد اين شيوه يادگيري بررسي شد. نتيجهگيري: استفاده از يادگيري خدماتمحور در دانشگاهها رو به افزايش است و دانشکدههاي پرستاري بيشترين سهم را در بهکارگيري ايـن شـيوه آموزشي به خود اختصاص دادهاند. ضروري است که دانشجويان مقاطع مختلف پرستاري به آموزش سيستماتيک در زمينه روشهـاي يـادگيري فعـال ازجمله يادگيري خدماتمحور دست پيدا کنند تا ضمن آشنايي و بهکارگيري اين شيوه، نيازهاي تحقيقاتي در اين زمينه به فراموشي سپرده نشود.

کلید واژگان :

يادگيري خدماتمحور، پرستاري، يادگيري فعال



ارزش ریالی : 600000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک