چکیده :

هدف: بحث کیفیت خدمات، رضایتمندی و تمایل به بازگشت گردشگران ورزشی همواره موضوعی بحث انگیز بوده است. از این رو هدف این پژوهش بررسی رابطة کیفیت خدمات با رضایتمندی و تمایل به بازگشت گردشگران ورزشی بود. روش شناسی : روش تحقیق توصیفی از نوع همبستگی است که به شکل میدانی انجام شده است. نمونة آماری این پژوهش 625 نفر از گردشگرانی بودند که در دیدار دو تیم فوتبال استقلال و پرسپولیس در ورزشگاه آزادی تهران حضور داشتند. ابزار گردآوری اطلاعات در این تحقیق برگرفته از پرسشنامهای است که شانک در رساله دکتری خویش در دانشگاه اوهایو مورد استفاده قرار داده است. روایی صوری و محتوایی پرسشنامه با استفاده از نظر متخصصین مدیریت ورزشی و روایی سازه با بهره گیری از تحلیل عاملی اکتشافی مورد تائید قرار گرفت. پایایی پرسشنامه نیز با 3(. برای تجزیه و تحلیل داده ها از بستة / استفاده از روش آلفای کرونباخ مورد بررسی قرار گرفت )آلفای کرونباخ= 81 نرم افزاری SPSS 19 به منظور انجام آمار توصیفی و تحلیل عاملی اکتشافی و نرم افزار لیزرل جهت انجام تحلیل عاملی تأییدی و مدل سازی معادله ساختاری (SEM) استفاده شد. یافته ها: نتایج نشان داد رضایتمندی در رابطه بین کیفیت خدمات و تمایل به بازگشت گردشگران ورزشی نقش میانجی 3( تأثیر معنی داری روی تمایل به بازگشت گردشگران ورزشی دارد؛ / ندارد. علاوه بر این، اگرچه رضایتمندی )با ضریب اثر 35 1( بر رضایتمندی نیز معنادار / 3( بیشتر است. تأثیر کیفیت خدمات )با ضریب اثر 65 / تأثیر کیفیت خدمات )با ضریب اثر 52 است. نتیجه گیری: با توجه به نتایج میتوان گفت با افزایش کیفیت خدمات گردشگری ورزشی و عوامل مربوط به آن میتووان سوط رضایتمندی و تمایل به بازگشت گردشگران ورزشی را افزایش داد.

کلید واژگان :

کیفیت خدمات ، رضایتمندی، تمایل به بازگشت، گردشگران ورزشی



ارزش ریالی : 350000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک