هدف پژوهش حاضر نقش بازاریابی خیرخواهانه برجذب مشتریان در صنعت بیمه با تبیین نقش میانجی متغیرهای توجه به سود مشتری و توجه به رفاه جامعه است. روش تحقیق، توصیفی و از نوع همبستگی است. جامعه آماری تحقیق حاضر، شامل مشتریان شعب بیمه ایران در شهر ایلام است که تعداد 384 نفر از آنها با استفاده از روش نمونهگیری تصادفی ساده برای نمونه انتخابشدهاند. ابزار گردآوری اطلاعات پرسشنامههای استاندارد بوده است. بهمنظور سنجش روایی پرسشنامههای تحقیق از تحلیل عاملی تائیدی جهت تعیین پایایی نیز از پایایی مرکب استفاده شد. فرضیات پژوهش به کمک بخش ساختاری مدل معادلات ساختاری یعنی تحلیل مسیر موردبررسی واقع شدند. نتایج پژوهش نشان دادند که بازاریابی خیرخواهانه بر توجه به سود مشتری و توجه به رفاه جامعه تأثیر مثبت و معناداری دارد و همچنین توجه به سود مشتری و توجه به رفاه جامعه نیز برجذب مشتریان در صنعت بیمه تأثیر مثبت و معناداری دارند. کلیدواژه ها
کلید واژگان :بازاریابی خیرخواهانه؛ جذب مشتری؛ سود مشتری؛ سود جامعه؛ بیمه
ارزش ریالی : 350000 ریال
با پرداخت الکترونیک