چکیده :

هدف بررسی جو استادیوم های ورزشی ایران در رویدادهای ورزشی پر تماشاگر می باشد. روش توصیفی - پیمایشی است. جامعه آماری تماشاگران لیگ های پر تماشاگر فوتبال، کشتی و والیبال ایران فصل 93_94 بودند. نمونه گیری هدفمند بود و 400 نفر نمونه انتخاب شدند. از پرسشنامه اصلاح شده جو استادیوم های ورزشی چن و همکاران (2013) استفاده شد که روایی محتوا توسط 15 نفر از متخصصان مدیریت ورزشی و پایایی با آلفای کرونباخ ( 74/0=α) تایید شد. از آمار توصیفی و استنباطی (k-s، فریدمن، کروسکال والیس و اسپیرمن) استفاده گردید. نتایج نشان داد که مولفۀ تسهیلات استادیوم بالاترین میانگین ( 67/6) و تجهیزات الکترونیک پایین ترین میانگین (28/1) را دارند. در فوتبال مولفه سرگرمی (67/242) بالاترین و مولفه رفتار تماشاگران (18/150) پایین ترین رتبه را داشتند. در کشتی رفتار تماشاگران بالاترین و تسهیلات استادیوم پایین ترین رتبه را داشتند. در والیبال اشتیاق تماشاگران بالاترین و سرگرمی پایین ترین رتبه را داشتند. همچنین مولفه¬های تسهیلات استادیوم با تجهیزات الکترونیکی بیشترین ارتباط را داشت. نتیجه گیری می¬شود دست اندرکاران در این زمینه برای تقویت مولفه¬های جو استادیوم¬های ورزشی تلاش کرده تا زمینه لازم برای ایجاد جو مثبت در استادیوم های رویدادهای ورزشی پرتماشاگر فراهم گردد.

کلید واژگان :

جو، استادیوم ورزشی، تماشاگران، رویداد ورزشی.



ارزش ریالی : 350000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک