چکیده :

امروزه دانشگاه ها در راستاي تجاري سازي نتايج تحقيقات، نقشي نويني بر عهده دارند و از آنجا كه اهميت نوآوري و توسعة كسب وكار روز به روز بيشتر مي شود، مي توانند در نوآوري و تجاري سازي پژوهش هاي دانشگاهي نقش بيشتري ايف ا كنند . در همين رابطه فعاليت هاي تجاري سازي بيشتر با محور علوم و مهندسي انجا م شده و به تحقيقات علوم انساني و به خصوص مديريت دولتي توجهي نشده است. هدف اين مطالعه، شناسايي عوامل تسهيل گر تجاري سازي پژوهش هاي مديريت دولتي است. براي تحقق اين هدف، از روش تحقي ق كيفي تحليل مضمون بهره برده ايم. در اين پژوهش براي انتخاب نمونه ها، از رويكرد گلول ة برف ي و به عنوان استانداردي براي پايان نمونه گيري، از روش اشباع مضامين استفاده شده است كه مضامين با استفاده از دو منبع ادبيات نظر ي و مصاحب ة نيمه ساختاريافته ، احصا شد . روايي مصاحبه ها با نظر 14 خبره به تأييد رسيد و براي تأييد پايايي مصاحبه ه ا، از روش باز آزم ايي استفاده شد كه در نهايت عوامل مؤثر بر تجاري سازي پژوهش هاي مديريت دولتي در قالب 26 مضمون فراگير و 3 مقولة فردي، سازماني، محيطي، شناسايي و تحليل شدند. در پايان بر مبناي نتايج، پيشنهادهايي در اين حوزه ارائه شد.

کلید واژگان :

پژوهش دانشگاهي، پژوهش مديريت دولتي، تجار يسازي، تجار يسازي مديريت دولتي، تحليل مضمون.



ارزش ریالی : 600000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک