چکیده :

با عنايت به نقش محوري منابع انساني، در اين پژوهش سعي بر آن است تا با مطالعه و آسيب شناسي وضع موجود به ارائه ي الگوي مناسب و وضع مطلوب پرداخته شود. اين پژوهش در چارچوب رويكرد كيفي انجام گرفته است. جامعه آماري و اعضاي پانل خبرگان اين پژوهش را 20 نفر از اساتيد مديريت دولتي با گرايش منابع انساني تشكيل دادند. داده هاي كيفي از ميان مصاحبه با مشاركت كنندگان پژوهش گردآوري شد. براي اين منظور، مصاحبه هايي با پرسش هاي فوق بين 45 تا 60 دقيقه انجام شد. تجزيه و تحليل داده ها در مراحل مختلف انجام گرفت و بر اساس آن، مدل كيفي پژوهش طراحي شد. نتايج نشان دهنده ي استخراج بالغ بر 304 كد يا مفهوم اوليه از مصاحبه ها و نيز احصاء 121 مفهوم و 36 مقوله يا طبقه فرعي است. پس از تعيين 36 طبقه فرعي، مرحله ساخت طبقه هاي اصلي شروع شد. با توجه به طبقه بندي هاي فرعي، 8 طبقه اصلي «برداشت هاي ناصحيح و خطاهاي ادراكي» ، «برنامه ريزي منابع انساني در سازمان ها» ، «طراحي نظام تامين و تعديل منابع انساني متمايز» ، «نظام ارزشيابي معيوب» ، «رابطه گرايي» ، «ويژگي هاي سازماني» ، «ويژگي هاي فردي» و «تامين و تعديل منابع انساني شايسته» شكل گرفت كه در قالب شرايط علي، مقوله محوري، عوامل زمينه اي، عوامل مداخله گر، راهبرد و پيامد تعريف گرديد.

کلید واژگان :

شايسته سالاري، رابطه گرايي، نظام ارزشيابي معيوب



ارزش ریالی : 350000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک