چکیده :

امروزه، اجرای بانکداری شرکتی به‌عنوان یکی از شیوه‌های نوین بانکداری، در راستای تحقق اهداف تعالی سازمانی ،ضرورتی انکارناپذیر محسوب می‌شود و عواید حاصل از اجرای صحیح آن در افزایش سودآوری بانک‌ها اثرگذار خواهد بود. پژوهش حاضر، بانکداری شرکتی را به‌منظور بازنگری عمیق و ریشه‌ای، با رویکرد سیستم‌های ابتکاری انتقادی، بررسی و کنکاش کرده و با استفاده ازاین‌رویکرد، ادراک و بازتاب نظرهای (پنهان) ذی‌نفعان در قالب دوازده پرسش مرزی و در دو حالت «وضع موجود» و حالت «باید باشد» اکتشاف می‌نماید. در این مقاله، ما از تفکر انتقادی سیستم، مفاهیم نقد مرزی و درگیری‌های ساختاری مداوم استفاده می‌کنیم تا بتوانیم تحلیلی انتقادی از یک مطالعه موردی در مورد بانکداری شرکتی در بانک ملت ارائه دهیم. بر این اساس، پیشنهاد می‌کنیم که رویکرد CSH دارای اثربخشی نظری و عملی برای بهبود عملکرد بانکداری شرکتی است. نتایج این پژوهش، پیشنهادهایی برخاسته از اکتشاف و درک قضاوت مرزی (قضاوت‌های اولیه درباره سیستم) و نگاه کلی درباره آن، به‌منظور بازطراحی و اجرای تغییرات کلیدی در بانکداری شرکتی بانک ملت را فراهم می‌کند.

کلید واژگان :

بانکداری شرکتی؛ سیستم‌های ابتکاری انتقادی (CSH)؛ قضاوت‌های مرزی؛ «وضع موجود» و «وضع مطلوب ».



ارزش ریالی : 350000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک