چکیده :

ادبيات حوزهِ فازصفرنوآوري علي الخصوص سيستم یا نظامِ پيشنهادات عمدتا بر جنبه هاي سازماني و ویژگي هاي فرديِ ثبت کننده ها، تمرکز دارند ما نيز از روشهاي متعددي براي تمرکز بر ایدهِ "خویشتن" استفاده مي کنيم به منظور تفكيك هر ایده از یكدیگر، باید از مطالعات کنوني استفاده نموده لذا دو نوع شباهت و همساني در ميان ایده ها به دست ميآید: شباهت موضوعيِ بافت)زمينه( محور و شباهتِ تاکسونوميِ ویژگي محور. ابتدا باید نوع شباهت را بر حسبِ ویژگيِ ایده)موضوعي (و طرحِ آن)شباهت تجربي و سناریو( با کمك ارزیابي هاي مستمر ایده، عملياتي نمود. دادهها و اطلاعات نيز از سيستم پيشنهاداتِ پژوهش ها و بخشِ توسعهِ توليد محصولاتِ مشتري پسند به دست مي آیند. سپس باید روابط مثبت و معنادار بين تمام ویژگي ها را نيز شناسایي نمود. در خاتمه نيز یافته هايِ به دست آمده از روش هاي خلاق، محدودیت هاي نظري و عملي و توصيه براي انجام مطالعات آتي، ذکر خواهند شد.

کلید واژگان :

واژگان کلیدی: ایده، سيستم پيشنهاد، ارزیابي، تحقيق و توسعه، فاز اوليه نوآوري



ارزش ریالی : 150000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک