چکیده :

هدف پژوهش حاضر تعیین رابطه¬ی هوش رقابتی مدیران با نوین¬سازی صنایع کوچک استان آذربایجان¬شرقی مي-باشد. در اين پژوهش ابعاد هوش رقابتی بر اساس نظریه¬ی دانشکده¬ی مدیریت فرانسه (GTILAB) شامل آگاهی¬های تجاری، وضعیت رقبا، فن¬آوری تکنیکی و راهبردی- اجتماعی با شاخص¬های نوین¬سازی صنايع کوچک تعیین شده است. جامعه¬ی آماری پژوهش، مدیران صنایع کوچک سازمان مورد مطالعه به تعداد 2713 نفر می¬باشد. حجم نمونه¬ی آماری با استفاده از رابطه¬ی کوکران 337 به دست آمده است. روش نمونه¬ی¬گیری به صورت تصادفی طبقه¬ای می¬باشد. ابزار جمع¬آوری اطلاعات در این پژوهش پرسش¬نامه محقق ساخته می¬باشد. مدل ارائه شده با استفاده از معادلات ساختا ری با حداقل مربعات جزئی مورد آزمایش قرار گرفت. نتایج حاصل از داده های جمع آوری شده از مدیران صنایع کوچک سازمان ا ستان آذربایجان شرقی نشان می¬دهد¬ که هوش رقابتی بر ابعاد چهارگانه¬ی آن با نوین¬سازی صنایع کوچک در سازمان مورد مطالعه، تاثیر مثبت و معناداری وجود دارد.

کلید واژگان :

هوش، رقابت، هوش رقابتی، صنایع کوچک، نوین سازی صنایع کوچک



ارزش ریالی : 350000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک