چکیده :

هدف از این تحقیق تبیین قصد خرید محصولات سبز با تاکید بر نظریه رفتار برنامه ریزی شده می باشد. رویکرد پژوهش حاضر از نوع کمی است. این پژوهش براساس هدف از نوع کاربردی می باشد. جهت گردآوری اطلاعات در این پژوهش از روش میدانی که شامل مصاحبه، پرسشنامه و کتابخانه ای شامل کتب، پایاننامه ها، مقالات و ... استفاده شده است. اطلاعات اولیه از طریق پرسشنامه جمع آوری شده است. در تحقیق حاضر جامعه آماری مورد بررسی مشتریان محصولات سبز شهرستان رشت هستند که تعداد آن ها نامحدود است. روش نمونه‌گیری در این پژوهش، نمونه گیری غیرتصادفی دردسترس بوده است و حجم نمونه شامل 383 نفر از مشتریان محصولات سبز شهرستان رشت می باشد. نتایج تحقیق نشان دهنده رابطه بین نگرانی های زیست محیطی، دانش زیست محیطی، نگرش رفتاری، هنجار ذهنی، کنترل رفتاری ادراک شده با قصد خرید بوده و تمامی فرضیات تحقیق مورد تایید قرار گرفتند.

کلید واژگان :

نگرانی های زیست محیطی، دانش زیست محیطی، نگرش رفتاری، هنجار ذهنی، کنترل رفتاری ادراک شده، قصد خرید



ارزش ریالی : 350000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک