چکیده :

بازاریابی برای هر کسب و کاری حیاتی است. بازاریابی فرآیندی است که شامل تحقیق، ترویج و فروش محصولات و خدمات به بازار هدف(مصرف‌کنندگان) می‌شود. بازاریابی در فضای مجازی علاوه بر فراهم آوردن شرایط مساوی تبلیغات، به کاهش هزینه ها کمک می¬کند. هزینه هایی ناشی از چاپ پوستر، بیلبورد و به روزرسانی اطلاعات نیز کمک می¬کند و همچنین در ضریب نفوذ استفاده از اینترنت در سطح جامعه هم اثر¬گذار خواهد بود. هدف اصلی از انجام این مطالعه بررسی تاثیر فضای مجازی در بازاریابی و تبلیغات شرکت خودروسازی سایپا تعیین شد. در این مطالعه به بررسی نقاط ضعف و قوت در بازاریابی شرکت سایپا از طریق فضای مجازی پرداخته شد. روش انجام این پژوهش بصورت تحلیلی- کاربردی و با بهره¬گیری از روش سوات (SWOT) می‌باشد که نتایج بدست آمده نشان داد؛ معیار سازمانی با امتیاز 608/0 به عنوان مهمترین شاخص در تاثیر فضای مجازی بر تبلیغات و بازاریابی در شرکت سایپا انتخاب شده و پس از آن بترتیب معیار اقتصادی با امتیاز 229/0در رتبه دوم، محیطی با امتیاز 111/0دررتبه سوم و اجتماعی با امتیاز050/0در رتبه چهارم قرار دارند. همچنین نتايج ماتريس برنامه¬ريزي راهبردي كمي(QSPM) نشان مي¬دهد از ميان راهبردهاي تدوين شده، بالاترين جذابيت مربوط به راهبرد از بین بردن محدودیت در پهنای باند و ایجاد زیرساخت مناسب در بروز فرصت¬های بکارگیری فضای مجازی در تبلیغات و بازاریابی شرکت خودروسازی سایپا است و پايين¬ترين جذابيت مربوط به راهبرد جلوگیری از کاهش کیفیت قطعات، سوء استفاده شرکت¬¬های سودجو و بی¬اعتمادی مشتریان نسبت به خرید محصول بصورت اینترنتی است.

کلید واژگان :

فضای مجازی، بازاریابی، تبلیغات، شرکت سایپا.



ارزش ریالی : 350000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک