چکیده :

رسانه‌ها به عنوان یکی از تأثیرگذارترین عوامل جذب تماشاگران محسوب می‌‌شوند. هدف پژوهش حاضر ارائه مدل ارزیابی عملکرد رسانه‌های نوپدید در رابطه با لیگ برتر فوتبال ایران با رویکرد 360 درجه بود. این تحقیق بر اساس روش کمی، بر مبنای مسیر اجرا اکتشافی و بر حسب هدف از نوع کاربردی صورت گرفته است. مشارکت کنندگان شامل کلیه صاحب‌نظران مدیریت ورزشی و مدیریت رسانه‌ای و در بخش کمی شامل کلیه مربیان فوتبال، مدیران فوتبال، بازیکنان، داوران، خبرنگاران در لیگ‌های فوتبال و کارشناسان ارتباطات رسانه‌ای، همچنین مخاطبین لیگ برتر فوتبال کشور بود که تعداد 384 نفر (با تأکید بر کفایت نمونه فرمول تعیین حجم نمونه کوکران) بودند. روش نمونه‌گیری در این پژوهش، تصادفی طبقه‌ای بود. ابزار گردآوری داده‌ها شامل پرسشنامه محقق ساخته ارزیابی عملکرد رسانه‌های نوپدید در رابطه با لیگ برتر فوتبال بود. روایی سازه پرسشنامه از طریق تحلیل عامل اکتشافی و پایایی ترکیبی و آلفای کرونباخ ابزار با استفاده از روش معادلات ساختاری تأیید شد. تجزیه‌ و تحلیل داده‌ها با استفاده از آزمون T تک نمونه‌ای و تحلیل واریانس یک‌راهه و مدل سازی بر اساس نرم افزار اس ال پی اس انجام شد. بر اساس نتایج به‌ دست ‌آمده، با توجه به سه مقدار 02/0 ، 15/0 و 35/0 به عنوان مقادیر نشان دهنده قدرت پیش‌بینی مدل برای GoF ، مقدار محاسبه شده 563/0 نشان از برازش کلی قوی مدل دارد.

کلید واژگان :

اطلاع‌رسانی مشارکت اجتماعی ماهیت آموزشی فرهنگ‌سازی استقلال رسانه‌ای



ارزش ریالی : 350000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک