چکیده :

پژوهش حاضر با هدف بررسی ارتباط بین بازارگرایی و عملکرد سازمان با در نظر گرفتن نقش میاان گرایانا بازاریابی الکترونیکی و عملکرد بازار در شعب بانک ملت در منطق پن تهران ب انجام رسید. فرضایا ایان پژوهش، ب بررسی تأثیر بازارگرایی، بازاریابی الکترونیکی و عملکرد بازار بر عملکرد سازمان اشاار داشاتند. جامع آماری پژوهش حاضر متشکل از مدیران و معاونین شعب منطق پن تهران بود ک طبق آماار ماأ وذ تعداد این افراد ب 157 نفر میرسید. بر اساس فرمول کوکران، برای جامع ای ب این حجم، ب حداقل 111 نمون آماری نیاز بود ک البت در این پژوهش، 125 نفر با روش نمون برداری وش ای ب عناوان نمونا های آمااری انتخاب شدند. برای جمعآوری داد ها در این پژوهش، از پرسشنام ای مشتمل بر 39 گویا اساتفاد گردیاد. روایی این پرسشنام ب دو روش صوری و تکنیک تحلیل عاملی تأییدی، و پایاایی آن نیا با روش آلفاای کرونباخ مورد بررسی و تأیید قرار گرفت. همچنین، جهت تج ی و تحلیل داد ها نی از روش مدلیابی معادلا سا تاری استفاد شد. گفتنی است ک این پژوهش از لحاظ هدف کاربردی، از لحاظ شیو گردآوری اطلاعا توصیفی میباشد. نتای پژوهش حاضر نشان داد ک در جامع تحت مطالع ، بازاریابی الکترونیکی و عملکارد بازار مستقیماً و بازارگرایی با میانجیگری دو متغیر پیش گفت ، ب صور مثبت و معنادار برعملکارد ساازمان تأثیر دارند

کلید واژگان :

بازارگرایی، عملکرد سازمان، بازاریابی الکترونیکی، عملکرد بازار، بانک ملت.



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک