چکیده :

این پژوهش با هدف تعیین اثر آموزش توانمندسازی روانشناختی در کاهش رفتار پرخطر دانش آموزان مقطه ابتدایی انجام شد. پژوهش با روش شبه آزمایشی به ثمر رسید. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه دانش آموزان مدرسه شهید کاشانی بابل در سال تحصيلي97-1396 به تعداد 85 نفر بودند. حجم نمونه 30 نفر از بین دانش آموزان انتخاب شدند. دوره آموزش در 8 جلسه اتفاق افتاد و برای گردآوری دادهها از پرسشنامه رفتار پرخطر رجایی و شفیعی (1391) با پایایی (81/0) استفاده گردید. دادههای گردآوری شده با استفاده از شاخصهای میانگین، انحراف استاندارد و آزمون t تک نمونه ای تجزیه و تحلیل شدند. یافته ها نشان میدهند آموزش توانمندسازی روانشناختی در کاهش رفتار پرخطر دانش آموزان مؤثر است، البته در خصوص رفتار پرخطر ایدز تفاوت پیش آزمون و پس آزمون معنی دار نبود.

کلید واژگان :

آموزش توانمندسازی روانشناختی، کاهش رفتار پرخطر، دانش آموزان



ارزش ریالی : 150000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک