چکیده :

نگهداری و تعمیرات بهره ور فراگیر )TPM( یکی از انواع روش های اصلی و مادر در بحث نگهداری و تعمیرات است. این روش تقسیم کار عملیاتی را در بین دپارتمانها الگو قرار میدهد و از تمرکز عملیاتها در یک بخش جلوگیری مینمایداز طرفی مدیریت کیفیت فراگیر)TQM(، فرایندی است که بر اساس آن، مدیریت با مشارکت کارکنان ،مشتریان و اعتباردهندگان به بهبود مستمر کیفیت می پردازد .امروزه هم نت فراگیر و هم مدیریت کیفیت فراگیر بعنوان پارادایم نوین مدیریتی برای حفظ و بقای سازمانها کاملا ضروری بنظر می رسند. در این مقاله سعی می شود تا ضمن تشریح علمی مفهوم نگهداری و تعمیرات فراگیر)TPM( و مدیریت کیفیت جامع) TQM( به یک فصل تازه ای از ارتباط و وابستگی این دو پارادایم در حوزه مدیریت دست یابیم و در پایان تلاش هایمان را به یک نتایج کاربردی منتج می گردانیم.

کلید واژگان :

نگهداری، تعمیرات، کیفیت فراگیر، TPM ،TQM



ارزش ریالی : 150000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک