چکیده :

نام و نشان تجاری یکی از داراییهایی است که هم ارزش شرکت را حفظ می کند و هم رضایت مشتری و به دنبال آن وفاداری مشتری را ایجاد می کند. امروزه وفاداری مشتریان، کلید موفقیت تجاری شرکتها محسوب می شود. در واقع امروزه ایجاد نام و نشان تجاری (برند) و مهمتر از آن حفظ و ارتقا ارزش برند، یکی از روشهای مناسب و قدرتمند، متمایز کردن شرکتها و بنگاه های مختلف اقتصادی محسوب می شود. در این تحقیق به بررسی تاثیر پیوند نام و نشان تجاری بانک مسکن با بازاریابی حمایتی ، بر وفاداری مشتریان در استان آذربایجان غربی پرداخته شده است. تحقیق حاضریک مطالعه توصیفی است،که به روش پیمایشی انجام شده است. جمع آوری اطلاعات از طریق پرسشنامه های اسن گوربز و مارتینسون انجام شده است. جامعه آماری این تحقیق 200 نفر از مشتریان بانک مسکن در استان آذربایجان غربی است. در تحقیق حاضر اطلاعات به دست آمده با استفاده از شیوه‌ های آمار توصیفی و آمار استنباطی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت؛ در تحلیل توصیفی از جدول توزیع فراوانی جنسیت و مدت همکاری با بانک و جدول توزیع سنی و در تحلیل استنباطی از تحلیل مسیر استفاده شده است. همچنين براي آزمون فرضیات از تکنیک معادلات ساختاری استفاده شده است. نتایج نشان داد که پیوند نام و نشان تجاری بانک مسکن با بازاریابی حمایتی بر رضایت مشتریان و بر کیفیت ادارک شده تاثیر مثبت داشته است. همچنین رابطه مثبت بین رضایت مشتریان وکیفیت ادارک شده وجود دارد. نهایتاً رابطه مثبت بین رضایت مشتریان وکیفیت ادراک شده با وفاداری مشتریان به اثبات رسید.

کلید واژگان :

کیفیت ادراک شده، نام و نشان تجاری، بازاریابی حمایتی، رضایت مشتریان، وفاداری مشتریان



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک