چکیده :

امروزه به صرفه ترین تبلیغات برای کسب و کار های کوچک استفاده از تکنیک های بازاریابی الکترونیک هست. که یکی از آنها تلفن همراه است، بازاريابي از طريق تلفن همراه فرصت هاي زيادي رادر زمينة تبليغات تجاري و تداوم ارتباط با مشتريان براي شركت هاي مختلف به وجود آورده و ارتباطات بازاريابي را فراتر از شيوه هاي سنتي گسترش داده است؛ لذا هدف اصلی این تحقیق بررسی تاثیر تبلیغات در بازاریابی از طریق تلفن همراه با استفاده از فناوری خدمات پیام کوتاه بر جذب مشتری می باشد. این تحقیق از نظر هدف کاربردی و از نظر روش همبستگی است، جامعه آماري شامل تمامی دانشجویان موسسه آموزش عالی نوین می باشد. حجم نمونه بر اساس جدول مورگان برابر با 108 نفر به دست آمد که با روش نمونه گیری غیرتصادفی در دسترس انتخاب شدند. گردآوري داده ها با پرسشنامه انجام گرفت و روايي آن بر اساس روش های سازه، تشخيصي و همگرا و پايايي نیز با بکارگیری روش آلفای کرونباخ بررسي گرديد. تخمین مدل مفهومی با استفاده از روش مدل سازی معادلات ساختاری و نرم‌افزار لیزرل 8.8 انجام گرفت. نتايج نشان داد که تبلیغات از طریق تلفن همراه تاثیر معناداری بر جذب مشتری دارد. همچنین رابطه مثبت و معنادار نفوذ اجتماعی بر اعتماد و در معرض آگهی قرار گرفتن مورد تایید قرار گرفت و نهایتا رابطه معنادار بین انتظار عملکرد و در معرض آگهی قرار گرفتن تایید شد. بر اساس نتایج تحقیق پیشنهادهایی برای ارتقای وضعیت جذب دانشجو از طریق تبلیغات از طریق تلفن همراه ارائه گردید.

کلید واژگان :

تبلیغات، نفوذ اجتماعی، انتظار عملکرد، اعتماد، در معرض آگهی قرار گرفتن، موسسه آموزش عالی نوین



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک