هوش هیجانی عبارتست از توانایی فرد در شناسایی احساسات خود و دیگران و استفاده از آن در برقراری ارتباط موثر در جهت تحقق اهداف خاص، نقش مؤثري در رفتار انسانها دارد و به ظرفیت افراد براي تشخیص احساسات خود و سايرين اطلاق میشود كه به آنها كمك میكند در ديگران انگیزه ايجاد كنند و در ارتباط با آنان به خوبی احساسات خود را مديريت نمايند. در واقع، اين هوش هیجانی است كه می تواند با بکارگیري هوش عقلی در جهت هدف گام بردارد. با توجه به اين كه امروزه هدف اصلی بسیاري از سازمان ها ايجاد و افزايش بهرهوري سازمان میباشد، پژوهش حاضر به مطالعه رابطه هوش هیجانی مدیران و بهرهوری سازمان پرداخته است. پژوهشها حاکی از آن است که یک رابطه مستقیم و معنادار بین ابعاد هوش هیجانی (خود آگاهی، خود نظمدهی، آگاهی اجتماعی، مدیریت رابطه) و افزایش بهرهوری سازمان وجود دارد. لذا با توجه به اهمیت تأثیر و نقش هوش عاطفی بر پیشرفت و موفقیت شغلی و در نهایت احساس آرامش در زندگی فردی و اجتماعی افراد بهتر است سازمانها یک سری کلاسهای آموزش ضمن خدمت جهت مدیران و کارکنان در نظر گرفته شود تا بر میزان ترقی و پیشرفت افراد و سازمان تأثیر مثبت بگذارد.
کلید واژگان :مدیران، هوش هیجانی، بهرهوری، سازمان
ارزش ریالی : 300000 ریال
با پرداخت الکترونیک