چکیده :

هدف این پژوهش، بررسی نقش انگیزش شغلی با سبك های تدریس معلمان دوره ابتدایی بود. به همین منظور کلیه ی معلمان شاغل به تدریس در دو شهرستان پاوه و جوانرود بعنوان جامعه آماری انتخاب گردیده و از بین آنها ؛ تعداد 300نفر ( 210مرد، 90زن) با روش نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای انتخاب شدند. داده های مورد نظر به کمك دو پرسشنامه ی انگیزش شغلی هرزبرگ و سبك های تدریس پراشینگ جمع آوری گردید. به منظور تجزیه و تحلیل داده ها، از آزمون تحلیل واریانس تك متغیری و رگرسیون گام به گام استفاده گردید. نتایج به دست آمده از پژوهش نشان داد که بین مؤلفه های انگیزش شغلی با سبك های تدریس معلمان رابطه (،P≥0/05 ) P≥0/01وجود دارد. یافته های تحلیل رگرسیون با روش گام به گام حاکی از آن بود که مؤلفه های پیشرفت و سرپرست توانستند سبك تدریس انعطاف پذیر، مؤلفه های موفقیت و قدر دانی سبك تدریس فراگیر محور و مؤلفه های حقوق و موفقیت نیز سبك تدریس سنتی را تبیین نمایند

کلید واژگان :

انگیزش شغلی، سبك تدریس، دوره ی ابتدایی



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک