چکیده :

این پژوهش با هدف شناسایی و کشف نظام کنترل تعاملی در سیره امام علی(ع) می خواهد چگونگی تحقق نظام کنترل تعاملی را در سیره ایشان مورد بررسی و تحقیق قرار دهد. از این¬رو سؤال اصلی این پژوهش این است: "تحقق نظام کنترل تعاملی در سیره¬ی علوی چگونه است؟" در همین راستا دو سؤال فرعی دنبال می‌شود تا پاسخ مناسبی برای سؤال اصلی بیاید. سؤالات فرعی عبارت است از: نظام کنترل تعاملی در سیره علوی مبتنی بر چیست و دوم عوامل نظام کنترل تعاملی در سیره ی علوی چیست؟ این پژوهش با استفاده از روش کتابخانه ای و رجوع به اسناد معتبر و منابع تاریخی، نهج البلاغه و شروح معتبر آن اطلاعات لازم را گردآوری کرد و سرانجام با استفاده از روش توصیفی- تحلیل یا به عبارت دیگر روش اجتهادی به تحلیل یافته ها پرداخت. این پژوهش به این نتیجه رسید که نظام کنترل تعاملی علوی بر اطلاعاتی مبتنی است که در بستر تعاملات جریان و تداوم می یابد. بنابراین دریافت اطلاعات، عرضه اطلاعات و جریان اطلاعات در سیره امام علی(ع) از عوامل تحقق و ایجاد نظام کنترل تعاملی به شمار می‌رود.

کلید واژگان :

کنترل تعاملی در مدیریت، سیره علوی و مدیریت، اطلاعات و انحراف و اصلاح و عرضه بازخور در مدیریت علوی



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک