چکیده :

هدف پژوهش حاضر بررسی تاثیر کیفیت خدمات آموزشی بر رضايت کارآموزان مراکز آموزش فنی و حرفه¬ای استان سمنان بود. طرح پژوهش از نوع توصیفی-تحلیلی بود. در اين پژوهش محقق با استفاده از مدل سروکوال در پي پاسخ به اين سوال است كه آيا کارآموزان از كيفيت خدمات ارائه شده توسط مراکز آموزش فنی و حرفه¬ای استان رضايت دارند و اولويت¬بندي ابعاد كيفيت خدمات از نظر کارآموزان چگونه است؟ جامعه آماری پژوهش شامل کلیه کارآموزان ثبت نام شده، برای آزمون هماهنگ پایان دوره مراکز دولتی آموزش فنی و حرفه¬ای استان سمنان ، نوبت مهر 1394، انتخاب شدند. تعداد نمونه طبق جدول مورگان 327 نفر برآورد شد. داده¬های پژوهش، بر اساس آزمون تی وابسته جهت آزمون فرضيه ها و آزمون فريدمن براي تعيين اولويت ابعاد تحلیل شدند. یافته¬های پژوهش حاکی از آن است كه در پنج بعد عوامل محسوس، قابليت اطمينان، پاسخ¬گویی، اطمینان¬دهی و همدلي انتظارات کارآموزان فنی و حرفه-ای از ادراکات آنان بیشتر بوده و همچنين از نظر کارآموزان بعد همدلی بالاترين اولويت را نسبت به ساير عوامل دارد.

کلید واژگان :

کارآموزان فنی و حرفه ای، كيفيت خدمات آموزشی، رضايت، مدل سروكوال.



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک