چکیده :

این پژوهش با هدف بررسی میزان رضایت دانشجویان از خدمات آموزشی، پژوهشی، رفاهی و اداری دانشکده های فنی و حرفه ای استان مرکزی انجام گرفت. روش تحقیق توصیفی-پیمایشی است و جامعه آماری شامل 3673 نفر از دانشجویان دانشکده های فنی و حرفه ای استان مرکزی می باشند که تعداد 915 نفر به روش طبقه بندی و با استفاده از جدول مورگان به عنوان نمونه انتخاب شدند. جهت جمع آوری اطلاعات مورد نیاز از پرسشنامه استاندارد استفاده شده است. در این پژوهش برای تعیین روایی پرسشنامه از روایی محتوایی استفاده شده است و برای تعيين اعتبار و پايايي از روش آلفای کرونباخ با میزان پایایی956/0 استفاده گرديده است. به منظور تجزيه و داده ها از نرم افزار SPSS و آزمون تی تک نمونه ای استفاده شد. یافته ها نشان داد که با توجه به اینکه سطح معناداری برای خدمات آموزشی، پژوهشی و رفاهی کوچکتر از 05/0 است، میانگین سطح هر یک از این خدمات تفاوت معناداری با عدد 3 دارد. میانگین سطح خدمات آموزشی بالاتر از متوسط و میانگین سطح خدمات پژوهشی و رفاهی پایین تر از متوسط به دست آمد. در مورد خدمات اداری نیز، میانگین سطح خدمات اداری تفاوت معناداری با عدد 3 ندارد.

کلید واژگان :

رضایتمندی، رضایت دانشجویان، خدمات آموزشی، خدمات پژوهشی، آموزش فنی و حرفه ای.



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک