چکیده :

امروزه گردشگری یکی از مهمترین ابزارهای رشد و توسعه ی اقتصادی کشور ها به شمار می رود ،که البته کشورهای پیشگام وصاحبنام در این عرصه برنقش موثر کارآفرینی در توسعه اقتصادی وارتقای میزان درامد حاصل از صنعت گردشگری ،تاکید می کنند.باتوجه به امر جهانی شدن در بخش های گوناگون اقتصادی همچون گردشگری،این صنعت درکشور مان در بسیاری از مناطق هنوز نوپا ودر بسیاری دیگر به مرحله اشباع ورکود رسیده ویا در مرحله افول به سر می برد که با تکیه بر نوآوری وبا اعمال تغییراتی در سطوح مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سرمایه گذاری مجدد ،بازارهای جدیدی راکشف وبا ارایه محصولات وخدماتی متفاوت کمک شایانی به حیات دوباره ی مقاصد کرد.به دلیل وجود پتانسیل های تاریخی وطبیعی ،فضای مناسبی جهت ایجاد کسب وکارهای جدید ونوین در کشور فراهم است که دولت بابرنامه ریزی وایجاد زیرساخت های لازم،حمایت های مالی،رفع موانع مالیاتی، برگزاری دوره های آموزشی جهت بهسازی نیروی انسانی شاغل وآماده سازی نیروی انسانی جوان وتازه وارد،باتکیه بر آموزش وترویج کارآفرینی،حمایت از طرح ها و نوآوری های محققین در مراکز دانشگاهی وهمکاری آنها با مراکز آموزش فنی وحرفه ای وسایر سازمان ها ونهادهای ذیربط می تواند سهم بسزایی در اشتغالزایی و رفع معضل بیکاری فارغ التحصیلان به ویژه فارغ التحصیلان در رشته های گردشگری داشته باشد. به دلیل اینکه کارآفرینی وترویج آن در بخش گردشگری به عنوان یکی از محورهای توسعه اقتصادی کشور و توسعه ی پایدار مقاصد گردشگری مطرح ودارای اهمیت بسیاری می باشد،در مقاله حاضر سعی خواهدشد باتکیه بر مبانی نظری و مرور وتاکید مجدد بر مفاهیم گردشگری پایدار،توسعه پایدار وتعریف کارآفرینی بوسیله عناصر اصلی آن، ارتباط مستقیم کارآفرینی با توسعه پایدار مقاصدرا نشان داده و راهکارهایی جهت تلفیق کارآفرینی و گردشگری با بکار گیری سرمایه ها ونیروی انسانی بومی در مقصدهایی که به مرحله رکود نزدیک می شوند ویا به این مرحله رسیده اند،ارایه شو

کلید واژگان :

گردشگری ، کار آفرینی ، توسعه پایدار ، مقاصد گردشگری



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک