چکیده :

گردشگری روستایی بخشی از بازار گردشگری و منبعی برای اشتغال و درآمد بوده و می توان آن را ابزار مهمی برای توسعه اقتصادی اجتماعی ویا اکولوژیکی جوامع روستایی قلمداد کرد که در صورت برنامه ریزی و – توسعه از پیش اندیشیده شده ، گردشگری قادر است منافع مستقیم و غیر مستقیم اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی ، محیطی و سیاسی را ایجاد و سهم بسزایی در ایجاد نگرش های مثبت یا منفی در جامعه محلی داشته باشد ، چرا که توسعه گردشگری به صورت چشمگیری به حسن نیت جامعه میزبان بستگی دارد و حمایت آن ها در توسعه عملکرد موفقیت آمیز گردشگری ، امری ضروری محسوب خواهد شد . روش تحقیق در این مقاله مطالعه اسناد کتابخانه ای و بررسی و تحلیل نتایج مطالعات میدانی گذشته ارتباط با انتظارات جامعه میزبان )روستانشینان( از گردشگری و تاثیرات گردشگری بر مقصد گردشگری می باشد .

کلید واژگان :

گردشگری روستایی، اثرات توسعه گردشگری، نگرش و گرایش جامعه میزبان، توسعه ی گردشگری روستا.



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک