چکیده :

امروزه ﺷﺨﺼﻴﺖ ﺑﺮﻧﺪ، ﻫﺴﺘﻪﻱ ﻣﺮﻛﺰﻱ ﻭ ﻧﺰﺩﻳﻜﺘﺮﻳﻦ ﻣﺘﻐﻴﺮ ﺩﺭ ﺗﺼﻤﻴﻢﮔﻴﺮﻱ ﻣﺸﺘﺮیان ﺩﺭ ﻫﻨﮕﺎﻡ ﺍﻧﺘﺨﺎﺏ است. ﺑﺮﻧﺪﻳﻨﮓ ﺩﺭ صنایع غذایی ایران ﭘﺪﻳﺪهﺍﻱ ﻧﻮﻇﻬﻮﺭ است. هدف این مقاله بررسی و شناسایی عوامل موثر بر برند با در نظر گرفتن جامعه آماری ۱۵۰ نفره از مشتریان کارخانه نان صنعتی پاکارد در سطح شهر تبریز می باشد که به روش نمونه گیری در دسترس انتخاب شده است. در این مقاله سعی شده با استفاده از روش تحليل عاملي و تکنیک رویکرد ترکیبی (AHP-TOPSIS) در نرم افزار هاي SPSS و EXCEL چارچوبی ارائه گردد تا شباهت ها و تفاوت های موجود بین نظرات مصرف کنندگان در زمینه عوامل موثر بر برند مورد تحلیل قرار گیرد.یافته های ارائه شده نشان می دهد ، موثرترین عامل در قدرت برند نقش مدیریتی و کم اثرترین عامل گرایشات سیاسی مشتریان می باشد.

کلید واژگان :

برند ، عوامل موثر بر برند ، نان پاکارد ، تحلیل عاملی ، AHP-TOPSIS



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک