چکیده :

امروزه مدیریت برند حوزه اي با اهمیت فزاینده در مدیریت بازاریابی به شمار می آید، به ویژه وقتی سازمان ها تلاشهایشان را به سمت مخابره پیام هاي ناملموس و پیچیده سوق می دهند (گودچایلد و کالو 2001). یکی از مهمترین مسائلی که امروزه مدیران برند با آن مواجه اند، چگونگی فراهم آوردن وگسترش درك بهتري از رابطه بین سازه هایی مثل برند و وفاداري مشتري می باشد، به ویژه که در ادبیات مدیریت بازاریابی عوامل بسیاري مطرح شده که بر وفاداري مشتري اثرگذار است (تیلور ، 2004،ص217). شاید بارزترین مهارت بازاریاب حرفه ای این باشد که بتواند برند تجاری قدرتمندی به وجود آورد، از آن پاسداری کند، مصونش بدارد و آن را تقویت نماید. امروزه، هدف از بازاریابی مدیریت تقاضا از طریق رشد دادن و سوق دادن مشتری تا حد بلوغ در نردبان وفاداری به سازمان ها است. در این پارادایم، هدف، برقراری روابط بلند مدت و متقابل گروهای ذی نفع و مهمتر از همه مشتری به طوری است که مشتریان بیشتری را حفظ و مشتریان کمتری را از دست داده و به این ترتیب در بلند مدت منافعی حاصل شود که در نتیجه سهم بازار و سود آوری شرکت افزایش یابد. برای یک مشتری بالقوه، یک نام تجاری، یک راهنمای مهم است. نام تجاری نظیر پول، معامله را تسهیل می کند. مشتریان در مواجه با مجموعه ای از محصولات بی زبان یا محصولاتی که به سختی می شود چیزی خواند و نمی توان کارکردش را در یک نگاه گذرا سنجید، سر درگم می شوند. نام های تجاری و قیمت ها، کار محصولات را از نظر درک آنها و از بین بردن بلا تکلیفی، راحت تر می کند. یک نام تجاری، چکیده ایست از هویت، اصالت، ویژگی و تفاوت. یک نام تجاری، این اطلاعات را که در یک کلمه یا علامت متمرکز شده است، بر می انگیزد. به همین دلیل است که نام های تجاری برای تبادلات کسب و کار، حیاتی اند. هدف اصلی اين تحقيق بررسي نقش برند بر وفاداري مشتري در صنعت بانكداري با تمركز بر بانك پارسيان مي باشد و بدنبال آن نقش برند بر کیفیت ادراک شده و رضایتمندی مشتریان را بررسي كرده و در نهايت به تحليل نقش رضایتمندی مشتریان بر کیفیت ادراک شده و وفاداري آنان و همچنين نقش کیفیت ادراک شده مشتریان بر وفاداری آنان پرداخته ميشود.

کلید واژگان :

برند، وفاداری، کیفیت ادراک شده، رضایتمندی، بانك پارسيان.



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک