چکیده :

سازمان‌ها بمنظور موفقیت در پیاده‌سازی و اجرای کامل راهبرد‌ها یا مدیریت عملیات خود، نیازمند ارزیابی هدفمندند. این مقاله، مراکز آموزش فنی و حرفه ای استان گیلان را، برای بررسی و بیان ادغام دو روش کارت امتیازی متوازن (BSC) (که یک چارچوب چشم انداز متعدد برای ارزیابی عملکرد است)، و فرایند تحلیل سلسله مراتبی (AHP)-که ابزاری برای تصمیم گیری در جهت اولویت بندی دیدگاه های عملکرد چندگانه و شاخص ها و برای ایجاد یک استاندارد واحد برای رتبه بندی گزینه ها می باشد- ارائه می کند. مهمترین مزیت آن، عدم اتکا به ارزیابی صرفاً مالی و چند بعدی بودن آن است. نوع این پژوهش، توصیفی-استنباطی است و نمونه برداری آن بصورت سرشماری توسط پرسشنامه و مصاحبه با خبرگان و کارشناسان در سازمان انجام شد، سپس، شاخصهای کیفی با این روش تحلیلی به مقادیر کمی تبدیل و استاندارد می شوند. در نهایت مشخص شد با ارزیابی چندبعدی حاضر شاهد یافتن وزن شاخص ها و در نتیجه، تاکید بر سرمایه گذاری و برنامه ریزی هدفمند روی شاخص های با اولویت بالاتر، و تمرکز بر شاخص های با اولویت پایین تر خواهیم بود.

کلید واژگان :

واژگان کلیدی : اندازه گیری عملکرد، کارت امتیازی متوازن، فرایند تحلیل سلسله مراتبی، تصمیم گیری چندمعیاره، AHP، BSC.



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک