چکیده :

هدف کارشناسان و برنامه ریزان سیستمهای توزیع از طراحی و ساخت انواع شبکه ها افزایش سطح کارآیی سیستم و در نتیجه رشد شاخصهای اقتصادی و مهم تر از همه افزایش میزان رضایتمندی مصرف کنندگان می باشد. توجه به این نکته لزوم دستیابی به اطلاعات عملکرد سیستم را یادآور می شود. ارزیابی قابلیت اعتماد سیستم توزیع این امکان را به مدیران شبکه می دهد تا با در دست داشتن شاخصهای عملکرد سیستم و رفتار گذشته آن در جهت بهبود بهره برداری ازشبکه تدابیر لازم را اتخاذ نمایند. آنچه تا کنون در بحث قابلیت اعتماد سیستم توزیع مطرح گردیده ارزیابی شاخص های عملکرد سیستم در دوره های زمانی سالیانه بوده است. در این مقاله به بررسی تغییرات شاخصهای قابلیت اعتماد برای دوره های زمانی ماهیانه پرداخته شده است. هدف این مقاله ارائه راهبرد در دوره های زمانی کوتاه مدت (ماهیانه) به مدیریت شبکه در جهت برنامه ریزی برای کاهش تعداد و زمان خاموشی و در نهایت کاهش میزان انرژی فروخته نشده و افزایش میزان رضایتمندی مشترکین از شرکت های توزیع انرژی الکتریکی می باشد. مطالعه موردی این مقاله بر اساس شبکه نمونه منطقه برق افسریه تهران انجام شده است.

کلید واژگان :

قابلیت اعتماد - شبکه توزیع - شاخصهای ارزیابی - تغییرات در طول سال



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک