چکیده :

هدف از این پژوهش رابطه ساده و چندگانه بین نگرش به دین (جهت گیری بیرونی دین و جهت گیری درونی دین) با هوش معنوی دانش‌آموزان متوسطه شهرستان آمل بود. جامعه آماری شامل 11650 نفر از دانش آموزان مقطع متوسطه ی شهرستان آمل بود. از بین جامعه آماری بر اساس فرمول کوکران با لحاظ 05/0 = α و مقدار خطای قابل قبول 05/0 و 25/0= p=q؛ تعداد 370 نفر دانش آموز به روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب گردید. روش این پژوهش به شیوه ی توصیفی از نوع همبستگی است. برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه ی هوش معنوی در کار و پرسشنامه ی نگرش به دین استفاده شد. برای تحلیل اطلاعات از ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون چندگانه به روش همزمان استفاده شد. نتایج پژوهش نشان داد که بین مولفه های نگرش به دین (جهت گیری بیرونی دین و جهت گیری درونی دین) با هوش معنوی دانش آموزان رابطه ی معنی داری وجود دارد. و همچنین تحلیل رگرسیون، این رابطه را نشان داد.

کلید واژگان :

نگرش به دین، جهت گیری بیرونی دین، جهت گیری درونی دین، هوش معنوی، دانش آموزان متوسطه



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک