چکیده :

این پژوهش در مورد عواملی مانند جنسیت، کلاه ایمنی، سن، گواهینامه، میزان تحصیلات و ... با تصادفات در منطقه مورد مطالعه(شهرستان) می باشد. برحسب شواهد 90 تا 95 درصد رخدادهای رانندگی به تنهایی یا مشترک با عوامل دیگر، عوامل انسانی دخالت دارد، بنابر این سهم عامل انسانی بیش از سایر عوامل ذکر شده است. به طوری که محققان با بررسی علت تصادفات دریافتند که 58 درصد تصادفات تنها علت انسانی دارد و در 24 درصد تصادفات نیز عوامل انسانی ومحیطی با هم دخالت دارند و در 7 درصد تصادفات عامل وسیله نقلیه و انسان با هم مؤثر هستند. با توجه به اعداد و ارقام به دست آمده می توان نتیجه گرفت عامل انسانی مهم ترین عامل در بروز حوادث و تصادفات است تصادف با وسیله نقلیه از جمله مسائلی است که همگان بطور مستقیم یا غیر مستقیم با آن مواجه‌ بوده اند . بر‌اساس ارزیابی‌های بعمل‌آمده بیش از 75 درصد از تصادفات جاده‌ای در کشورهای درحال توسعه و کشورهای درحال گذار رخ می‌دهد ، درحالی‌که این گونه کشورها تنها 32 درصد از وسایل نقلیه موتوری را در اختیار دارند . هزینه‌هایی که از تصادفات ناشی می‌شود بیان کننده بخش بزرگی از کل هزینه‌های ترافیکی است که اقتصاد یک کشور تحمل می کند در تحقیق حاضر خطاهای انسانی مؤثر در بروز تصادفات موتور سیکلت سواران از جمله عدم رعایت مقررات مختلف راهنمایی و رانندگی تأثیر گذار در تصادفات این گروه از رانندگان ، نظر موتور سیکلت سواران در باره ی میزان استفاده از وسایل محافظ و عواملی از قبیل راحتی، قیمت و توانایی در زمان استفاده از وسایل محافظ، تأثیر میزان دید موتور سیکلت با توجه به کوچکی آن و قرار گرفتن در نقاط کور وسیله نقلیه و محیط بر تصادفات آن، تأثیر سرعت و عوامل مرتبط با این موضوع خصوصاً شرایط روحی و روانی که منجر به حرکات مخاطره آمیز توسط موتور سواران می شود، اصلاحات انجام شده روی موتور سیکلت، مدت زمان مالکیت موتور سیکلت و مدت زمان اخذ گواهینامه، وضعیت تأهل و میزان تحصیلات، شرایط سنی موتور سیکلت سواران و تأثیر آن بر تصادفات موتور و مواردی از این دست مورد بررسی قرار خواهد گرفت که این اطلاعات با استفاده آخرین مقالات اینترنتی واطلاعات کتابخانه ای و نیز اطلاعات مأمورین راهنمایی و رانندگی ونوع آسیب های وارده با استفاده از بازدید میدانی ومصاحبه وتکمیل پرسشنامه از موتور سیکلت سواران و دیگر رانندگان، مورد تحلیل های اماری قرار گرفته است.

کلید واژگان :

رگرسیون، تروما، شدت تصادف، موتورسیکلت



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک