چکیده :

در این پژوهش اثر دبی هوای ورودی به سیکلون و همچنین اثر قطر بدنه اصلی و نیز لوله ورودی و خروجی و قسمت مخروطی به همراه مدل توربولنسی بر روی جدایش ذرات و نیز راندمان جداسازی در سیکلون و تبخیر قطرات درون آن مورد بررسی قرار گرفته است و نتایج حاصل از این مدل ها با یکدیگر مقایسه شده است. معادلات بقای حاکم و معادلات مدل های توربولنس با روش حجم محدود و استفاده از الگوریتم سیمپل حل شده اند. قطر ذرات استفاده شده در سیکلون از 1 تا μm 13 متغیر بوده و نیز دبی هوای ورودی از 8.8 تا 18.4 تغیر کرده است. نتایج حاصل از حل و آزمایش نشان میدهد که با کاهش قطر دهانه خروجی، راندمان جداسازی ذرات افزایش میابد. همچنین نتایج نشان میدهد که با افزایش میزان دبی ورودی به سیکلون، مقدار راندمان جداسازی سیکلون افزایش میابد که علت آن چرخش بیشتر سیال و افزایش نیروی وارد بر ذرات و حرکت بیشتر ذرات به سمت پایین سیکلون میباشد.

کلید واژگان :

جدا کننده های سیکلونی، شبیه سازی عددی، راندمان جداسازی، مدل های توربولنس، افت فشار



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک