چکیده :

توريسم شهري زمينه جديد مطالعاتي است که تا دهه 1990 ، مطالب اندکي در مورد نقش آن در اقتصاد و فرهنگ شهرها نوشته شده بود. در اکثریت کتابهايي که در مورد شهرهايي با ميليونها بازديد کننده نوشته شده است، به ندرت به نقش توريسم اشاره گرديده و غالب نويسندگان بيشتر متوجه اهميت تجارت و عملکردهاي حکومتي در اقتصاد و تغييرات سياسي دولتها بوده¬اند و از نقش توريسم غافل شده و يا از آن در برنامه ريزي های شهري استفاده نمي کردند. اخيراً مطالعات فضايي توریسم در مقياس محلي با هدف تجربه مورفولوژي مکاني، توزيع خدمات در نواحي شهري و مطالعات اساسی بر روي الگوهاي تقاضا، فرايندهاي توسعه وتوزيع جعرافيايي توريسم موضوعيت يافته است. بر این اساس تحقيق حاضر بر آن است تا با بهره گیری از روش توصیفی – تحلیلی به بررسي و تحلیل الگوی فضایی توریسم در شهر ماکو پرداخته و قابليتها و تنگناهاي صنعت توريسم در اين شهر را در قالب جدول (SWOT)ارائه نماید؛ در نهایت براساس یافته های پژوهش راهکارهای عملی و نظری در راستای ارتقای صنعت توریسم در این شهر ارائه نماید.

کلید واژگان :

توسعه، توريسم، توريسم شهري، الگوي فضايي، توسعه شهري



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک