چکیده :

پژوهش حاضر در پی بررسی وضعیت موجود و مطلوب نقش رسانه های جمعی در توسعه ورزش قهرمانی بانوان می باشد. جامعه آماری این تحقیق کلیه مدیران، ريیسان و نواب رییسان هيت های مختلف ورزشی اداره کل ورزش وجوانان استان خوزستان که به روش سرشماری جزنمونه تحقیق قرار گرفتند(95= N ). این تحقیق ازنوع توصیفی – پیمایشی می باشد. ابزارگردآوری اطلاعات پرسشنامه محقق ساخته می باشد، که روایی آن از نظر مدیران ورزش و پایایی آن از طریق آلفای کرونباخ مورد تأیید واقع شد. نتایج نشان داد که بین کارکردهای نقش فرهنگی، آموزشی و تبلیغاتی رسانه های جمعی در وضعیت موجود و مطلوب تفاوت وجود دارد(001/0›P ). واین بدان معناست که رسانه های جمعی به رسالت خود در خصوص ورزش قهرمانی بانوان عمل نمی کنند. بنابراین پیشنهاد می شود، رسانه ها از طریق بازنگری در نقش های متعدد خود گامهای موثری در توسعه ورزش قهرمانی بانوان بردارند.

کلید واژگان :

رسانه های جمعی، ورزش قهرمانی بانوان، نقش فرهنگی، نقش آموزشی، نقش تبلیغاتی.



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک