در این تحقیق یک روش عددي بر مبناي جریان حلقوي براي تحلیل جریان پتانسیل روي بالهاي قابل انعطاف توسعه داده شده است. در کار حاضر ابتدا خلاصهاي از روند پیدایش و توسعهي مفهوم تغییر شکل پذیري(morphing) در بالها ارائه شده است. در ادامه به منظور اطمینان از صحت نتایج روش حاضر، نتایج این روش با نتایج تجربی یک بال مستطیلی مقایسه شده است و سپس یک بال ذوزنقهاي در نظر گرفته شده و اثر ایجاد پیچش هندسی بر روي مشخصههاي آیرودینامیکی این بال مورد بررسی قرار گرفته است. در ضمن توجه شود که منحنی توزیع زاویه پیچش روي بازهي بال خطی فرض شده که از صفر در ریشهي بال شروع شده و به ماکزیمم مقدار خود در نوك بال میرسد. نتایج نشان میدهد که با ایجاد پیچش مثبت (افزایش زاویه حمله) مشخصههاي آیرودینامیکی بهبود پیدا میکندالبته میزان زاویه پیچش و منحنی توزیع آن روي بازه روي مقدار بهبودعملکرد موثر است
کلید واژگان :بال تغییر شکل پذیر (morphing wing) - زاویه پیچش - جریان حلقوی نعلی شکل- جریان حلقوی وترسو (chordwise vortex)- جریان حلقوی بازهسو (spanwise vortex)
ارزش ریالی : 300000 ریال
با پرداخت الکترونیک
جزئیات مقاله
- کد شناسه : 6142469706649421
- سال انتشار : 1391
- نوع مقاله : مقاله کامل پذیرفته شده در کنفرانس ها
- زبان : فارسی
- محل پذیرش : اولین کنفرانس ملی آیرودینامیک و هیدرودینامیک
- برگزار کنندگان : دانشکده مهندسی هوافضا دانشگاه صنعتی شریف، سازمان صنایع هوایی، پژوهشکده سازمان صنایع هوایی، قطب علمی سامانه های هوافضایی
- تاریخ ثبت : 1393/12/04 16:41:06
- ثبت کننده : هادی دستورانی
- تعداد بازدید : 310
- تعداد فروش : 0