چکیده :

به موازات تحولات وسیع تکنولوژی ودنیای متغیراطلاعاتی، يكي از مهم‌‌ترين مباحث در جامعۀ فراگیر فناوری و توسعه اطلاعاتی، مسئله تجارت الكترونيك است. تعامل بين فناوري و فرايند كسب و كار، كليد فهم اثراتي است كه تجارت الكترونيكي بر معاملات اقتصادي و در نهايت بر كل اقتصاد مي‌تواند داشته باشد. پيشرفت فناوري اطلاعات و ارتباطات در دو دهه اخير، و گسترش كاربردهاي آن در عرصه‌هاي مختلف اقتصادي و اجتماعي، موجب شكل‌گيري فصل نويني از روابط متقابل بين افراد، نهادها، شركتها و دولتها شده است. مفاهيم جديدي در ادبيات اقتصادي و تجارت، در حال ظهور هستند. روشهاي سنتي تجارت و كسب و كار، در حال بازنگري بوده و در پرتو اين تحول، مشاغل و فعاليتهاي جديد اقتصادي در حال شكل‌گيري هستند. در این مقاله تلاش شده است تا تاثیر فناوری اطلاعات و ارتباطات وشبکه های اجتماعی بر تجارت الکترونیک به خصوص بازاریابی الکترونیکی مورد بررسی قرار گیرد.به همین منظور ضمن بیان شرح مختصری پیرامون شبکه های اجتماعی و کاربرد آن به عنوان رویکردی نوین در بازاریابی الکترونیکی ، یکی از شبکه های اجتماعی بعنوان نمونه توسط مدل پورتر مورد ارزیابی و آنالیز واقع گردیده و درنهایت تعامل و چگونگی ایجاد ارزش به وسیله شبکه های اجتماعی و تجارت الکترونیک بررسی و نتایج حاصل تشریح گردید.

کلید واژگان :

فناوری اطلاعات و ارتباطات، شبکه های اجتماعی، بازاریابی الکترونیکی، مدل پورتر



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک