چکیده :

تشدید روزافزون رقابت در عرصه تجارت موجب گردیده که شرکت ها خواستار برخورداری از مشتریانی باشند که علاوه بر حجم خرید بالا ،ارتباطی منسجم و پایدار با عرضه کنندگان داشته باشند.چنین مشتریانی ،منجر به تضمین جریان مستمر فروش محصولات و تقویت جایگاه شرکت در بازار می گردند.آنچه حائز اهمیت است این است که قبل از یافتن چنین مشتریانی و برقراری ارتباط با آنها ،شناخت ماهیت بازارهای تجاری ،ویژگی های مشتریان تجاری و آگاهی از فرایند معاملات در این نوع ارتیاطات برای بازاریان ضروری می باشد.چنین شناختی منجر به درک عمیقتر الزامات مدیریتی گردیده و بازاریابان با درک این الزامات قادر خواهند بود که برنامه ریزی دقیقتری را جهت موفقیت در این بازارها انجام دهند. در این مقاله با نگاهی به تعاریف و پیشینه بازاریابی رابطه مند به ابعاد روابط و استراتژیهای بازاریابی پرداخته و در انتها به ارائه پیشنهادهای برای بهتر شدن روابط تجاری می پردازد.

کلید واژگان :

ارتباطات، بازارهای تجاری، تجارت



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک