تشدید روزافزون رقابت در عرصه تجارت موجب گردیده که شرکت ها خواستار برخورداری از مشتریانی باشند که علاوه بر حجم خرید بالا ،ارتباطی منسجم و پایدار با عرضه کنندگان داشته باشند.چنین مشتریانی ،منجر به تضمین جریان مستمر فروش محصولات و تقویت جایگاه شرکت در بازار می گردند.آنچه حائز اهمیت است این است که قبل از یافتن چنین مشتریانی و برقراری ارتباط با آنها ،شناخت ماهیت بازارهای تجاری ،ویژگی های مشتریان تجاری و آگاهی از فرایند معاملات در این نوع ارتیاطات برای بازاریان ضروری می باشد.چنین شناختی منجر به درک عمیقتر الزامات مدیریتی گردیده و بازاریابان با درک این الزامات قادر خواهند بود که برنامه ریزی دقیقتری را جهت موفقیت در این بازارها انجام دهند. در این مقاله با نگاهی به تعاریف و پیشینه بازاریابی رابطه مند به ابعاد روابط و استراتژیهای بازاریابی پرداخته و در انتها به ارائه پیشنهادهای برای بهتر شدن روابط تجاری می پردازد.
کلید واژگان :ارتباطات، بازارهای تجاری، تجارت
ارزش ریالی : 300000 ریال
با پرداخت الکترونیک
جزئیات مقاله
- کد شناسه : 6142532008018673
- سال انتشار : 1392
- نوع مقاله : مقاله کامل پذیرفته شده در کنفرانس ها
- زبان : فارسی
- محل پذیرش : کنفرانس ملی حسابداری و مدیریت
- برگزار کنندگان : موسسه بین المللی آموزشی و پژوهشی خوارزمی صفاشهر
- تاریخ ثبت : 1393/12/11 21:44:40
- ثبت کننده : بهزاد جعفری
- تعداد بازدید : 254
- تعداد فروش : 0