هدف : بررسی تطبیقی رابطه مدیریت دانش و فرهنگ سازمانی در سازمانهای ایرانی. روش: این مقاله در دو بخش سازماندهی شده است. در بخش نخست سعی گردیده، تحقیقات تجربی انجام شده در زمینه بررسی رابطه مدیریت دانش و نقش احتمالی آن بر روی فرهنگ سازمانی افراد در سازمانها شناسایی و بیان گردد. در بخش دوم به مقایسه تطبیقی- تجربی پژوهشهای صورت گرفته پرداخته و شباهتها و تفاوتهای حاصل از این مقایسه خلاصه و مختصر بیان شده است، تا جمع بندی نتایج بسهولت میسر گردد. در پایان نیز با توجه به مستندات ارائه شده در متن مقاله، مواردی به عنوان پیشنهادات به منظور انجام تحقیقات آتی در ارتباط با موضوع مقاله حاضر ارائه گردیده است. یافتهها: با توجه به تحقیقات انجام شده در زمینه فرهنگ سازمانی سازمانها و شرکتهای ایرانی در این مقاله دریافتیم که بین مولفه های متنوع فرهنگ سازمانی و مدیریت دانش و مولفه های آن رابطه مثبتی وجود دارد. مدیران جهت ارتقای مدیریت دانش به عنوان یک مزیت رقابتی میبایست نسبت به گسترش و بهبود مهارتها و رفتارهای فردی و سازمانی کارکنان جهت ارتقای فرهنگ سازمان اقدامات شایسته و بایسته ای انجام دهند و بدیهی است که بی توجهی به فرهنگ سازمانی در آینده اثرات بسیار نامطلوبی را بر روند رو به رشد استقرار مدیریت دانش و در نهایت عقب افتادن از جرگه رقابت روزافزون سازمانها را به جای خواهد گذاشت.
کلید واژگان :تطبیقی– مدیریت دانش– فرهنگ سازمانی
ارزش ریالی : 300000 ریال
با پرداخت الکترونیک
جزئیات مقاله
- کد شناسه : 6142580954210699
- سال انتشار : 1392
- نوع مقاله : مقاله کامل پذیرفته شده در کنفرانس ها
- زبان : فارسی
- محل پذیرش : دومين همايش ملي علوم مديريت نوين
- برگزار کنندگان : موسسه آموزش عالی غیرانتفاعی حکیم جرجانی
- تاریخ ثبت : 1393/12/17 13:42:22
- ثبت کننده : محسن سالاریان
- تعداد بازدید : 363
- تعداد فروش : 0