چکیده :

صنعت بانكداري امروزه به سرعت در حال تغيير از بانکداری سنتی به بانکداری الکترونیک است. با توجه به چنین رویکردی، پژوهش حاضر تلاش دارد عوامل موثر بر تمایل مشتریان به استفاده از خدمات بانکداری اینترنتی را مورد بررسی قرار دهد. جامعه آماری این پژوهش، كليه مشتريان بانکهای خصوصی شهرستان رشت را دربر می گیرد. برای انتخاب نمونه از روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای متناسب استفاده شده است. برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه و به منظور تحلیل داده ها و آزمون فرضیه های تحقیق از روش مدل یابی معادلات ساختاری استفاده شده است. پژوهش حاضر یک تحقیق توصیفی- پیمایشی است و از نظر هدف، کاربردی می باشد. نتایج پژوهش نشان داد که اعتماد، طراحی سایت، کنترل رفتاری ادراک شده، مشوق های اجتماعی، ریسک ادراک شده، سهولت استفاده ادراک شده و سودمندی ادراک شده عوامل موثر بر تمایل مشتریان به استفاده از خدمات بانکداری اینترنتی به شمار می روند.

کلید واژگان :

بانکداری اینترنتی، صنعت بانکداری، مشتریان، خدمات، رشت



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک