چکیده :

امروزه در کشورهای مختلف توجه خاصی در دانش مدیریت و اقتصاد به کسب‌وکار اقتصاد مدار و دانش‌بنیان می¬شود. تقویت کسب‌وکارهای مبتنی بر دانش و ایجاد بستر مناسب برای توسعه آن از ابزار پیشرفت اقتصادی کشورها، به‌ویژه کشورهای درحال‌توسعه است، چراکه اقتصاد امروز جهان بر پایه اطلاعات و دانش نهاده شده است. در چنین فضایی کسب‌وکار خود به‌مثابه عامل رشد، توسعه و نیز یکی از شاخص های تأثیرگذار در رصد چشم‌انداز مطلوب هر جامعه‌ای می‌شود که این خود بر تأثیرات عمیق و گسترده آن در به چالش کشیدن انسان‌های عصر پست‌مدرن دلالت دارد. هدف از این مقاله نیز تبیین نقش اساسی مدیریت دانش به‌مثابه یک مزیت رقابتی در کسب‌وکار و ایجاد کسب‌وکارهای نوین است. بدیهی است در صورت وجود استراتژي مديريت دانش، فناوری اطلاعات و انواع دانش موجود در سازمان، مي توان به‌خوبی از مديريت دانش به‌عنوان يك مزيت رقابتي استفاده نمود.

کلید واژگان :

مدیریت دانش، کسب‌وکار، کسب‌وکار دانش بنیان، مزیت رقابتی



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک