چکیده :

هدف اين پژوهش، بررسی رابطه عزت نفس معلم، برعزت نفس دانش آموزان است برای انجام تحقیق با توجه به فرضیه ها وسوالات از روش پیمایشی همبستگی استفاده شده است. از روشهای آماری ضریب همبستگی پیرسون وآزمون T برای تجزیه وتحلیل داده ها استفاده ومحاسبات آماری با نرم افزار spss انجام شده است جامعه تحقيق، كليه كلاس هاي پايه ششم در مدارس ابتدايي ناحيه يك آموزش و پرورش اروميه در سال تحصيلي 1391-1392 مي باشد. عزت نفس معلمان با استفاده پرسشنامه (کوپر اسمیت ) در نمونه 92 نفری معلمان سنجیده شد و عزت نفس دانش آموزان توسطه پرسشنامه عزت نفس كودكان (آليس پوپ، 1988)در نمونه 348(174 دخترو پسر174) نفری دانش آموزان ارزیابی گردید نتايج نشان داد كه بين عزت نفس معلم وعزت نفس دانش‌آموزان با سطح معنی داری 006/0= p رابطه وجود دارد. همچنین یافته ها نشان می دهد عزت نفس پسران بطور معناداری بالاتر از دختران است و بین عزت نفس وپیشرفت تحصیلی رابطه مثبت ومعناداری وجود دارد. براساس نتايج ،عزت نفس بالای معلم باعث افزایش عزت نفس دانش آموزان می شود پس توجه به عزت نفس معلم ورا ه های افزایش آن می تواند درارتقای عزت نفس دانش آموزان نقش مهمي داشته باشد

کلید واژگان :

عزت نفس، معلم، دانش آموزان



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک